Lina?

Ja, det är jag som har kommenterat anonymt på Erikas blogg. Innan alla blir arga även fast jag inte tycker att jag kommenterat något dumt, så ska jag berätta varför jag gjorde det. Jag var arg. Förbannad och sårad av Erika och det hände såhär:

Vi blev bästisar redan i förskolan. Vi var jämt tillsammans och gjorde en massa roliga saker tillsammans. Sen hände något. I början var det bara en känsla men den växte starkare och starkare. Jag började vara mera i stallet och Erika blev sur på mig varje gång jag inte ville eller kunde vara med henne. Hon kunde vara väldigt elak men det var ändå jag som sa förlåt. Till exempel när jag for till Umeå med min syster och jag hade tydligen "kaxat" emot henne för det sms:ade hon och sa att jag hade gjort det. Då försvarade jag mig och det slutade med att hon skrev: men sluta klaga då din J*vla bitch tror jag det var. Ändå var det jag som sa förlåt. 

Men iallafall, den här känslan kunde inte försvinna. Erika började dra sig undan från mig och började vara med andra även på skoltid och det sårade mig men jag vägrade att vara som en liten valp och följa efter. Jag pratade med henne om det här men det blev aldrig bättre. Men det värsta hon någonsin har gjort mot mig var att en gång när jag råkade tappa hennes kamera i golvet och den gick sönder (vi satt ner), så sa hon att det inte gjorde någonting men dagen efter så hotade hon med att polisanmäla mig. Och då sa jag förlåt! Gör en sann vän verkligen det? Och just under den här tiden så mådde jag skit och det visste hon. Jag hade berättat varför och hon visste det! Ändå kändes det aldrig som om hon stöttade mig och det var det som sårade allra mest.

Så frågan är: sjönk jag verkligen så lågt som Erika säger? Så nu får ni bestämma själva vem som har gjort rätt och vem som har gjort fel.


Här är inlägget:http://flikkanerikaa.blogg.se/2011/march/vem-ar-lina.html#comment

Bara så att alla förstår... Jag är Lina... och jag ångrar ingenting.

kommentera gärna. Även om ni bara skriver att ni hatar mig.

You hit me twice yeah, but who's counting?

Kommentarer
Postat av: elin

dramadrama!

2011-03-09 @ 21:51:02
URL: http://elinbrannmaaark.blogg.se/
Postat av: 'erika

vi tar det här irl, bra tack!

2011-03-09 @ 21:57:47
URL: http://flikkanerikaa.blogg.se/
Postat av: Maria

YOU go girl! :D

2011-03-10 @ 08:18:26
Postat av: Hanna

Säger du som inte heller skriver in ditt namn. Då ska man inte säga så mycket.

2011-03-10 @ 11:46:58
Postat av: "Lina"

Du är bäst! <3

2011-03-10 @ 11:50:57
Postat av: Josefin

om du inte tycker du gjort nåt fel, och inte ångrar något, varför vågade du inte stå för dina åsikter och skriva ditt eget namn? ojojoj...

2011-03-10 @ 13:59:28
Postat av: elin

ni som inte har något med det att göra egentligen, borde väl inte lägga sig i vad julia elr erika har gjort för fel.. för ni som skyller det på julia har ju faktiskt ingen aning vad erika har sagt och tvärtom. haha.. upp till dom. som typ du josefin.. låt det vara. du har ingen aning hur det var eftersom du inte var med dom då. deras sak. (annars blir det bara mer onödig drama och bullshiet om saker som inte stämmer.) omoget.

2011-03-10 @ 18:16:42
URL: http://elinbrannmaaark.blogg.se/
Postat av: Louise

Tycker båda har gjort fel, på olika sätt. De är nåt i eran vänskap som inte stämmer och om ni inte pratar ut dom de på riktigt kommer ni inte komma framåt och de är ju delvis vad vänskap handlar om. De är nog inte bra för någon av er att skriva till varandra över era bloggar/internet.

2011-03-10 @ 18:26:15
Postat av: Jagheterinterasse

Tjena allihopa! Nu känner jag att jag måste lägga mig i, fast än jag totalt struntar i vad som försiggår :I



Jag börjar med att käfta lite med Elin...



Jo du skriver att ingen borde lägga sig i för att de inte vet något om situationen. Har du tänkt på att man pratar mellan varann? Du tror inte att någon utav damerna berättar för sina närmaste?

Det tror jag i alla fall och jag anser att alla borde lägga sig i eftersom att det är så kul. Min passion är att lägga mig i.



Hoppas bara nu att du inte slår ihjäl mig när du kommer tillbaka till skolan :P



På återseende!



2011-03-10 @ 18:39:44
Postat av: sanna

Har inget med de här att göra men jag tycker de är fegt att du inte använder ditt eget namn och vågar stå för de du säger. Och ännu mer fegt att du på bloggen skriver saker som inte är helt sant! Ta de irl istället!!

2011-03-10 @ 18:44:45
Postat av: Maria

Är du så mycket bättre kompis då som hänger ut henne på din blogg?!!! Det här är egentligen något mellan dig och Erika men nu när du hängt ut henne på bloggen får du ta konsekvenserna för att andra också lägger sig i!

2011-03-10 @ 18:46:26
URL: http://intedenperfekta.blogg.se/
Postat av: Josefin

Elin, jag vet visst det eftersom jag har pratat med erika? word på rasse!

2011-03-10 @ 21:23:15
Postat av: josefin

dessutom skrev hon att vi fick gärna kommentera, så julia kan ju istället skriva om hon vill att vi inte ska lägga oss i! (:

2011-03-10 @ 21:28:50
Postat av: josefin

men jag förstår hur du tänker elin, det är inte min ensak vad som hänt mellan dom, så jag lämnar det här nu ;p

2011-03-10 @ 21:38:15
Postat av: Julias syster Elin

Anledningen till att hon kommenterade anonymt (hur tokigt det än var att göra så), kom ju någonstans ifrån! Hon och Erika har säkert många saker mellan sig som de inte har rett upp ännu (som det där med kameran och polisanmälan, som faktiskt är HELT sann!)!



Såhär i efterhand var det nog inte den bästa idén (tycker jag), men jag tycker inte heller att det vidare modigt eller moget att ta in Julia i ett rum och skälla ut henne tillsammans med två andra tjejer, när hon är modig nog att gå in i rummet ENSAM. Inte heller är det moget av andra klasskompisar att gå och putta Julia resten av dagen.

2011-03-11 @ 01:10:27
URL: http://oftastawesome.blogspot.com
Postat av: julia

Erika tog inte in julia i ett rum själv och skällde ut henne. Hon bad henne komma också frågade hon henne varför hon gjorde så, jag och angelica satt på en annan bänk längre bort men sa ingenting. Dessutom så stog lisa brevid julia hela tiden.

2011-03-11 @ 10:28:18
Postat av: Anna

Du är ju helt enkelt bäst! Skit i Erika och alla andra! Jag står bakom dig!! :D

2011-03-11 @ 15:05:37
Postat av: Anonym

jag tycker att du har rätt, bara så du vet.

2011-03-11 @ 15:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0