THE REEF!!!!

Igår så hyrde jag the reef och så såg jag den med mamma. Stefan var såklart feg och vägrade se den. :( Den handlar om 5 personer som är ute och seglar och dyker i Australien. Dom råkar köra på grund och båten börjar driva ut med strömmen och den kommer tillslut att sjunka. Alltså måste dom välja om dom ska stanna eller om dom ska simma mot land. Dom är mitt ute i havet och dom har ingen aning vart land ligger. 4 av dom bestämmer sig för att simma och en stannar kvar. Såklart finns det hajar där och såklart så börjar en stor vithaj förfölja dom.
Jag är livrädd för hajar även i badhuset och då fattar ni kanske hur rädd jag är! Så jag tycker att filmen var sjukt läskig. Den är baserad på en sann händelse och i filmen är det bara riktiga vithajar med. I slutet av filmen så får man se vad som hände efter med dom som överlevde.

FORTSÄTT INTE LÄSA OM DU SKA SE DEN FÖR NU KOMMER JAG ATT SKRIVA OM SLUTET!! :)

Först dör Matt och sen dör Suzie. Då är det bara Kate och Luke kvar. Hajen kommer efter och dom börjar simma det fortaste dom kan. När dom kommer fram så kan inte Kate komma upp på ön så Luke puttar upp henne. Hon ska dra upp honom men hon orkar inte och han ligger typ i vattnet i 20 sekunder innan hajen tar honom.
Det är så hemskt för att allt hände på riktigt och hur kan Kate leva med det? För i slutet så ropar han dra upp mig! Men hon orkar inte!! :'(

I slutet så står det att Kate blev räddad av en fiskebåt nästa dag. Även fast man sökte efter båten och Warren som hade stannat kvar så fann man den aldrig. Alltså så dog han också.

Matt och Kate var syskon. Suzie och Matt var tillsammans. Luke och Matt var kompisar. Luke och Kate var tillsammans. Warren och Luke var kompisar. Luke dog på riktig för att rädda Kate :'(

Jag gillar den men den är hemsk! :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0